ورزش برای سلامتی

گردن جلو آمده (افتادگی گردن)

این عارضه در نوجوانان و جوانان مخصوصا پسرها شایع است.

افتادگی گردن بیشتر برای افرادی پیش می آید که سر و گردن خود را به مدت طولانی پایین تر از حالت عادی نگه دارند.

- دانش آموزان در هنگام درس خواندن ، دندانپزشک ها ، تایپست ها و...

- حتی در کسانی که از بالش یا متکای بلند استفاده میکنند.

-و یا افرادی که چشمانشان ضعیف است و از عینک استفاده نمیکنند و به طور غیر ارادی برای دیدن چیزی مثل تلویزیون سرشان را به جلو میکشند.

در این حالت قوس عادی گردن بیشتر میشود.

عوارض :

علاوه بر ظاهر ناخوشایند :

1-وزن سر برای گردن 2 برابر میشود!

2- فشار روی مهره های گردن افزایش میابد.

3- فشار روی عضلات پشت گردن برای نگهداری سر بیشتر میشود.

4- درد در دستها (به علت اینکه ریشه های عصبی دستها در مهره های گردن است و با تغییر حالت گردن روی مهره ها و ریشه های عصبی فشار وارد میشود.)

5- افتادگی شانه ها

6- کاهش عملکرد ریوی (تنفس)

....

حرکات اصلاحی :

  •  از بارفیکس آویزان شوید و به آرامی سر را به عقب برده تا جایی که بتوانید پشت سر را نگاه کنید ، بعد به حالت اول برگشته و مجددا این حرکت را تکرار کنید.
  •  در حالت نشسته بر روی زمین و یا ایستاده با تعادل خوب ، دو دست را روی پیشانی قرار داده و سعی کنید سر را به عقب ببرید ودر حالت کشش حفظ کنید.سپس به حالت اول برگردید و دوباره تکرار کنید.
  •  سعی کنید به یک بادکنک بیش از 10 بار هد بزنید.
  •  یک کتاب روی سر خود بگذارید و راه بروید.
+ نوشته شده در  88/05/02ساعت   توسط مریم محمدی  |